Delikates

Telefon: 089-646-01-30E-mail:handel@delikates.pl





Wybrany produkt

Krokiety z mięsem

więcej

Kontakt

DELIKATES Sp. z o.o.
ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa

tel.: 089 642 34 42,
fax.: 089 642 34 44
handel@delikates.pl

Aktualności

O oprogramowaniu Delikates w Forbes

O oprogramowaniu Delikates w Forbes

Śladem wielkich korporacji

    Zamiast zakupu technologii poszukiwanie drogi rozwiązania problemów. Takie podejście do IT jest coraz powszechniejsze wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć sprzedaż, usprawnić obsługę klientów czy przyspieszyć obieg informacji w firmie.
Marcin Kaczmarczyk
Wiosną 2011 r. dziesięciu handlowców firmy Delikates Agnieszka Dawidziak z Ostródy, producenta wyrobów garmażeryjnych, otrzymało dotykowe terminale M3 Sky firmy M3 Mobile. Zainstalowano w nich system Windows Mobile 5.0 oraz aplikację do wystawiania rachunków, faktur i przyjmowania zamówień wrocławskiej firmy InsERT. Terminale przesyłają i pobierają dane z centrali firmy.
Takie rozwiązania ułatwiają przesyłanie danych między centralą a handlowcami, a także zapewniają aktualne informacje o sprzedaży i procesach w firmie.
- Skrócił się również czas obsługi klientów i kontrahentów - ocenia Barbara Dawidziak, prokurent w spółce.
System wdrożony w firmie Delikates ilustruje trend, jaki pojawił się na rynku usług i systemów IT dla MSP. Nowoczesne narzędzia są wykorzystywane do optymalizowania coraz większej liczby uciążliwych procesów biznesowych. Firmy MSP kroczą tą samą drogą, którą wcześniej podążały większe przedsiębiorstwa.
- Klienci coraz częściej chcą kupować rozwiązania problemów biznesowych,  a nie technologie - podkreśla Marcin Gajdziński, dyrektor działu małych i średnich przedsiębiorstw IBM Polska.
Pod koniec ubiegłego roku IBM przeprowadził badanie Inside the Midmarket: A 2011 Perspective. Ankietowanych było ponad 2100 średnich firm z 20 krajów, w tym 70 z Polski. Aż 84 proc. z nich pytanych o priorytety przy wykorzystaniu narzędzi i systemów IT za najważniejsze uznało budowę zunifikowanych rozwiązań komunikacyjnych, zaś 81 proc. - zarządzanie procesami biznesowymi.

Wśród popularnych obszarów wdrażania nowoczesnych narzędzi wyróżnia się sprzedaż.
- Oprócz programów do standardowego fakturowania czy obsługi magazynu, chętnie wybierane są programy szybkiej sprzedaży detalicznej i mobilnej - komentuje Tomasz Sokołowski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w firmie InsERT.
Moduły szybkiej sprzedaży oferowane przez różnych dostawców sprawdzają się m.in. w sklepach i punktach gastronomicznych. Współpracują z takimi urządzeniami, jak drukarki fiskalne, wagi elektroniczne, czytniki kodów kreskowych, a przy tym oferują więcej możliwości niż zwykła kasa fiskalna, np. kontrolę finansów w sklepie. Rozwiązania tego typu włączane są do systemów ERP, wspomagających zarządzanie. Rozwijane są również narzędzia służące do zarządzania sklepami internetowymi, w tym oczywiście do sprzedaży poprzez serwisy społecznościowe, takie jak Facebook.
W gronie MSP szybko rośnie również popularność narzędzi opartych na przetwarzaniu w chmurze obliczeniowej. W prostej wersji pozwalają one na przykład wystawiać fakturyi prowadzić księgowość on-line. Niewielki polski Infakt z Krakowa zdobył dzięki takim narzędziom już 80 tysięcy użytkowników swoich rozwiązań cloud computingu.
Z badania IBM Polska wynika, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy 56 proc. krajowych firm średniej wielkości zamierza zwiększyć budżet I T To wzrost o 20 punktów procentowych w stosunku do badania przeprowadzonego wiosną 2009 roku.